Przestrzeń.png
 

Strefa słuchu

To przestrzeń, gdzie dziecko ma dostęp do słuchawek i programów słuchowych jakie będziemy realizować w procesie dydaktycznym. To oczywiście strefa jednocześnie skupienia i wyciszenia. Dziecko może w niej usiąść, odizolować się od nurtu głównego i włączyć słuchawki, koncentrujac się na dźwiękach mowy.

Strefa sensoryczna

Obszar o różnych fakturach zarówno dla stóp jak i rączek. Pozwala dziecku doświadczać różnej gramatury, lepkości i wilgotność. tym samym przygotowując do oswojenia nadwrażliwości i dostarczenie zmysłom potrzebnych bodźców.

strefa czasu

Miejsce przeznaczone na edukację matematyczną. Poznnaie pojęcia upływającego czasu. To tutaj dzieci codziennie będą budować swój własny kalendarz z tego co wydarzyło siękżdego dnia, dzień po dniu tworząć ciąg mijających dni i wydarzeń. Planując przyszłość i kontrolując jej realizację. Edukacja pojęć matematycznych oparta będzie na metodzie Oxford NUMICON i innych wizualnych wzmocnieniach.

Srefa ruchowa

To przestrzeń na zawnątrz w formie placu aktywności fizycznej, ale także wszelkie przetrzenie w środku, włączając możliwość połączenia sal, wykorzystania narysowanych “klas” na podłodze, także przestrzenie dostępne na piętze Fundacji do tańca, zabaw fizycznych, integracji sensorycznej.

Strefa wypoczynku


 

Strefa sł0wa i obrazu

Przestrzeń, na której dziecko będzie miało bezpośreni dostęp do poznanaych słów w kontekście słowa pisanego i obrazu znaczeniowego przedmiotu.

strefa czytania

To przestrzeń pozwalająca dwójce dzieci wyłaczyć się z głownego nurtu grupy w celu czytania książeczek zbudowanych na poznaanych już słowach.

Strefa izolacji

MIejsce, w którym dziecko może odpocząć od bodźców, pobyć samodzielnie z samym sobą, wyciszyć się i odpocząć.

Strefa ogrodu

Tworzy miejsce na integrację dzieci z naturą. W tej przestrzeni dzieci mają doświadczać świata roślin i zwierząt poprzez opiekę całoroczną nad roślinami na zewnątzr i w środku, spotkania ze zwierzętami, dbanie o przestrzeń i świat na zewnatrz.


strefa współpracy