WSPÓLNA WIZJA
Przedszkole oparte będzie o wspólną wizję i komunikację z rodzicami. Razem tworzymy wspólną koncepcję edukacyjną, dbając o świadomość rodziców, czego uczy się dziecko i jak pomóć mu osiągnąć kolejne kroki. Budujemy partnerstwo w procesie wychowania i wsparcia.
BUDOWANIE TOŻSAMOŚCI
Okres do 5 roku życia dziecka to intensywny okres rozwoju neuronalnego, zwłaszcza obszarów odpowiedzialnych za emocje, empatię i budowanie relacji. Dziecko w tym czasie uczy się postrzegać świat, swoje miejsce w świecie i w relacjach społecznych. Rozwój dziecka będziemy wzmacniać poprzez podejście indywidualne, oparte na mocnych stronach dziecka i jego identyfikacji w grupie, odnoszeniu sukcesów osobistych i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Będziemy tworzyć warunki do bycia decyzyjnym, samodzielnym i szczęśliwym. Posiadania prawa do lepszych i słabszych dni i kompetencji.
Tym samym mając w grupie 20 dzieci mamy 20 programów dydaktycznych i 20 dróg do szczęścia.
kOMUNIKACJA werbalna
Komunikacja i dialog to jedna z ważniejszych umiejętności wpływających na wyrażanie siebie, rozwój relacji z drugim człowiekiem i grupą, a tym samym doświadczania świata.
W przedszkolu będziemy stosować karty słów oraz zeszyty osobiste dziecka. One pozwalające mu opowiadać o wydarzeniach ze swojego życia, indywidualnych zainteresowaniach i towarzyszących emocjach. Zeszyt osobisty jest punktem wyjścia do doświadczania uwagi otoczenia, ćwiczenia opowiadania, zadawania pytań i budowania ciekawości świata innych dzieci. Zeszyty pozwolą mu opowiadać rodzicom, dziadkom i znajomym o swoim życiu.
MOTYWACJA sukcesem
Motywacja oparta na byciu zauważonym i odnoszeniu sukcesu jest kluczowa w budowaniu wiary w samego siebie. Zadaniem nauczyciela jest planowanie dla każdego dziecka indywidualnego postępu i małych codziennych sukcesów dla czerpania radości z rozwoju i odkrywania świata. W budowaniu motywacji pomogą nam dzienniki sukcesu przekazywane do celebrowania z rodziną w domu.
mYŚLENIE MATEMATYCZNE / ANALITYCZNE
Świat przyszłości będzie stawiał przed naszymi dziećmi nowe wyzwania i wynikające z nich niezbędne umiejętności.
Rozwój kompetencji matematycznych i myślenia analitycznego będziemy opierać na Dziecięcej Matematyce profesor Gruszczyk-Kolczyńskiej, metodzie Oxford NUMICON i metodzie 6 klocków.
ROZWÓJ społeczno-emocjonalny
Rozumienie sytuacji społecznych i przeżywanych emocji pozwala na świadome dobieranie odpowiednich zachowań. Dzieci poznają wzorce zachowań pozytywnych w sytuacjach trudnych.
Zmiana zachowań niepożądanych realizowana jest w procesie opowiadania historyjek społecznych przygotowanych indywidualnie dla dziecka. Poprzez słuchanie opowieści o wybranym bohaterze dziecko uczy się jak powinno postąpić. Nie podlega krytyce, ani nie walczy z poczuciem winy. Podświadomie przejmuje zachowania od swojego bohatera.
Każde dziecko chce być dobre, chwalone i doceniane. To prosty mechanizm zgodnie, z którym dziecko uczy się odpowiednich zachowań bez utraty poczucia własnej wartości.
Przedszkole realizuje nurt komunikacji oparty na NVC (Nonviolent Communication). Umożliwia on nawiązanie kontaktu opartego na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, co w efekcie zaspakaja potrzeby rozmówców w sposób pokojowy. Celem NVC jest stworzenie wysokiej jakości kontaktu z innymi ludźmi i z sobą samym.
bYCIE WŁĄCZONYM i włączanie innych
Każdy z nas chce być w pełni akceptowany. Posiadamy mocne strony i obszary trudności. Wzajemnie możemy się w nich wspierać bez osądu czy konkurencji. Dzieci uczą się zauważania drugiego człowieka i reagowania na jego potrzeby. Wiedzą, że mogą też liczyć na akceptację ze strony innych.
W prowadzonym przez nas systemie koleżeńskim (buddy system) dzieci wspierają się wzajemnie w codziennych czynnościach.
wczesne CZYTANIE
W świetle wielu badań naukowych już 2-latek jest gotowy do rozpoczęcia naturalnej nauki czytania. Wczesne czytanie to przestrzeń do dynamicznego rozwoju. Małe dziecko interesuje się tym co oznaczają napisy, które spotyka na każdym kroku.
Proces nauki czytania opiera się na poznawaniu i łączeniu sylab oraz poznawaniu całościowy, słów z życia dziecka . Przed rozpoczęciem nauki szkolnej czytanie będzie dla dziecka czymś tak naturalnym jak oddychanie i uśmechanie się. W szkole będzie mogło budować na tym wiedzę i poczucie własnego sukcesu.
Zabawa motorem napędowym
Zabawa rozbudza kreatywność i pozwala realizować emocje i potrzeby dziecka. Uczy odgrywania ról, czekania na swoją kolej, negocjowania, przepraszania, proszenia i dzielenia się radością.
rOZWÓJ RUCHOWY
Rozwój zdolności manualnych i ruchowych w przedszkolu będzie realizowany przez szereg zajęć plastycznych oraz zajęć taneczno-rytmicznych, ruchowych w sali i ogrodzie przedszkola
Dodatkowo dla dzieci przygotowane będą sale do realizacji zajęć integracji sensorycznej i indywidualnej terapii ruchowej.