Rozumiem i mówię po angielsku

Podstawowym celem wczesnej edukacji językowej jest uruchomienie naturalności w procesie budowania reguł językowych w umyśle dziecka. Edukację jezyka angielskiego możemy rozpocząc u dzieci, które mówią w języku ojczystym.

 
 

Od samego początku edukacji wprowadzamy czytanie globalne w celu wyeliminowania literowania. Jest to szczególnie istotne w przypadku języka angielskiego, który przecież charakteryzuje się rozbieżnością w wymowie i pisowni. Jednocześnie korzystamy z dwóch najwazniejszych dla człowieka kanałów nabywania wiedzy z percepcji słuchowej i wzrokowej. Tak żeby obraz łaczył się w umyśle ze znaczeniem i brzmieniem słowa. Podczas wprowadzania słów korzystamy z programowanie języka tak, żeby dziecko w pierwszej kolejności poznało słowa najczęstsze w jego życiu i bezpośrednio z nim związane. Podczas zabaw z językiem pracujemy nad rozwojem naturalnych kompetencji dziecka stymulując rozówj myślenia logicznego, rozumienia, percepcji i koncentracji. Dzięki takiemu podejściu dzieci nie tylko nie kojarzą nauki języka ze żmudnym wypełnianiem stron w podręczniku, ale przede wszystkim nabywają praktycznych umiejętności, które mogą wykorzystać w realnych sytuacjach dotyczących ich obecnego życia.

Dzieci z zaburzeniami rozwoju

W pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną korzystamy z doświadczeń innych ośrodków w świecie. Jedną z mocniejszych kompetencji naszych dzieci jest percepcja wzrokowa. Nauka języka obcego w szkołach językowych opiera się głownie na percepcji słuchowej. Dwutorowość edukacji słowo i jego desygnat w jednoczesnym połaczeniu pozwlają osiągnąć znacznie więcej z jednoczesną nauką czytania w języku obcym. To samo dzieje się w terapii języka ojczystego.