Test kompetencji potrzebnych do rozwoju mowy i czytania SON-R
SON-R 2,5-7,6
Test ten przeznaczony jest do mierzenia poziomu funkcji intelektualnych stanowiących podłoże do nauki mowy i czytania. Dzięki niemu łatwo określić obszar problemu dziecka w nabywaniu systemu językowego i ustalić program terapii. Test skierowany jest do dzieci od 2 do 7 roku życia, u których rozwój mowy nie przebiega prawidłowo lub mających kłopoty w nauce czytania.
TEst BADA
umiejętność dokonywania kategoryzacji,
analizę i syntezę wzrokową na materiale atematycznym ( symbolicznym),
analizę i syntezę wzrokową na materiale tematycznym,
koncentrację i pamięć bezpośrednia,
grafopercepcję.
Postęp w terapii
Test SON-R składa się z 6 podtestów warunkujących uczenie się języka mówionego i pisanego
wskazuje obszary wymagające interwencji terapeutycznych. Pokazuje słabe i mocne strony dziecka. Na tej podstawie pozwala precyzyjnie dopasować działania terapeutyczne,
pozwala na dokonanie diagnozy preferencji zadań prawopółkulowych i lewopółkulowych,
pozwala obliczyć wiek rozwojowy dziecka dla każdej funkcji ,
pozwala obliczyć iloraz inteligencji,
umożliwia określenie postępów dziecka po roku terapii.
Ponieważ wyniki uzyskane w każdym z podtekstów przeliczane są na wiek umysłowy, można zobaczyć poziom funkcji poznawczych rozwojowo i dostosować program oddziaływań terapeutycznych do indywidualnego profilu dziecka.
Przeprowadzenie testu
Test wykonywany jest indywidualnie i jego czas trwania dostosowany jest do tempa pracy i możliwości dziecka. Średnio zajmuje 90 minut.
Na jego podstawie opracowany jest profil rozwojowy dziecka pokazujący jaki poziom uzyskuje w konkretnych badancyh kompetencjach, wskazując mocne i słabe obszary rowojowe dziecka. Na podstawie wyników poszczególnych obszarów opracowywany jest program terapii celowanej.
Dla kogo
Test przeznaczony jest dla dzieci od 24 miesiąca do 7,6 lat, a w przypakdu dzieci z opóźnieniem rozwojowym do 10 lat.